Witajcie Bardzo się cieszę że Lidzia wymyśliła tą zabawę . Dzięki temu znowu zaczęłam więcej czytać . Czytałam trochę nie przeczytanych książek ale z przyjemnością jeszcze raz czytałam swoje dawniejsze pozycje. Na początku czytałam kilka książek miesięcznie a potem się rozszalałam i wychodziło mi ich kilkanaście miesięcznie
styczeń 3 luty 4 marzec7 kwiecień 7 maj 7czerwiec 9 lipiec 10 sierpień 14 wrzesień 16 to mój rekord październik 13 listopad 12 grudzień 13
W grudniu mamy takie literki ZBN
1 Z Andrzej Ziemniak
B Biały rój
Ziemia.
Rok 2207. Astronom Benon Haywick odkrywa na tle Mgławicy Andromedy
rozciągnięty na miliony kilometrów obłok lodowych brył, lecących
z ogromną prędkością w kierunku ziemi. z obliczeń wynika, że
rój uderzy w powierzchnię planety za około sto lat. Tyle czasu ma
ludzkość, by przygotować się na odparcie kataklizmu.
2 Z Roger Zelazny
Dziewięciu Książąt Amberu Zesłany do Cieni poprzez czas i przestrzeń bohater budzi się pewnego dnia w szpitalu na Ziemi. Nie pamięta własnej przeszłości, lecz wie, że grozi mu śmiertelne niebezpieczeństwo. Wysłannicy Amberu usiłują powstrzymać Corwina - prawowiernego spadkobiercę tronu - przed powrotem do prawdziwego świata, gdyż zgodnie z prawem musi on najpierw uporać się z niezwykłą rzeczywistością oraz pokonać demonicznych morderców. Największymi i najgroźniejszymi przeciwnikami okazują się jednak członkowie rodziny królewskiej. Mimo więzów krwi snują intrygi przeciw sobie i nie przebierają w środkach w walce o tron Amberu.
Karabiny Avalonu Corwin, prawowity władca Amberu, po ucieczce z więzienia postanawia podjąć walkę o tron. W tym celu musi udać się do Cienia po diamentowy proszek służący jako proch strzelniczy. W pełnej niebezpieczeństw wyprawie do Avalonu towarzyszy mu Ganelon – człowiek o niezbyt chlubnej przeszłości. Obaj docierają do czarnej drogi, którą przebywają do Amberu zastępy demonicznych morderców i potwory przywołane klątwą Corwina. Książę musi stoczyć walkę zarówno o ocalenie kraju przed zagładą, jak i o odzyskanie korony zagarniętej przez Eryka.
3Z Roger Zelazny
Znak jednorożca Po
śmierci króla-uzurpatora Eryka oraz jego brata Caine`a -
pretendenta do tronu Amberu, książę Corwin znów musi przejąć
władzę. I znów rozpoczynają się intrygi w rodzinie królewskiej,
a rodzeństwo nie przebiera w środkach, by pozbyć się
niepożądanych spadkobierców. Corwin jednak demaskuje knowania
swych braci i sióstr, doprowadzając do nieuchronnej konfrontacji i
rozwiązując niektóre zagadki. Prawowity książę rusza w ślad za
jednorożcem i odnajduje drogę do prawdziwego Amberu. Jego życiu
zagraża jednak śmiertelne niebezpieczeństwo ...
4 Z Roger Zelazny
Ręka Oberona
N nogi noc
Potomkowie
Oberona wciąż nie mogą dojść do porozumienia i nieustannie knują
spiski mające wykluczyć ewentualnego następcę tronu. W wędrówce
poprzez światy-cienie książę Amberu, Corwin, trafił do miasta na
niebie Tir-na Nog`th. Ujrzał tam niepokojący zbiór znaków i
wróżb, a także zdobył od ducha brata, Benedykta, niezwykłą
mechaniczną rękę. Odegra ona teraz ważną rolę w walce z
Klejnotem i jego właścicielem. Czy rozgrywki rodzeństwa o władzę
w Amberze zostaną rozstrzygnięte? I kto tym razem przejmie
dominację nad Cieniem?
5 Z Roger Zelazny
Dworce chaosu
N nogiu niebo Oberon
przed śmiercią przekazuje za pośrednictwem Dary ważną wiadomość.
Wysyła też swego syna, księcia Corwina, aby powstrzymał Chaos,
który zagraża nie tylko Amberowi, ale i wszystkim cieniom.
Rozpoczyna się wyścig z burzą nadciągającą z północy i
niosącą zagładę. Corwin uzbrojony w Klejnot zmaga się z licznymi
przeciwnościami, starając się jednocześnie dowiedzieć, kto z
jego rodzeństwa okazał się zdrajcą. Usiłuje również wykreślić
nowy Wzorzec, aby w ten sposób powstrzymać niebezpieczeństwo
grożące ze strony Dworców Chaosu. Chociaż ginie główny
przeciwnik, walka nie jest jeszcze rozstrzygnięta. Na arenie zmagań
pojawiają się nowi bohaterowie...
6 Z Roger Zelazny
Krew Amberu
N nogi Czarownik
Merle Corey, syn zaginionego księcia Corwina z Amberu, ucieka z
jaskini-pułapki, gdzie był uwięziony przez dawnego przyjaciela, a
potencjalnie śmiertelnego wroga Luke',a. Powraca do Amberu, który
stał się dla niego światem groźnym i niepewnym, gdzie nie sposób
odróżnić sprzymierzeńców od przeciwników
7Z Roger Zelazny
Znak chaosu
N nogi niebo Merle
Corey, syn wielkiego księcia z Amberu, zostaje uwięziony w świecie
Alicji z Krainy Czarów w barze, gdzie drinki serwuje Szalony
Kapelusznik. Uciekając, Merle rozpoczyna fantastyczną przygodę,
która poprowadzi go spowrotem na dwór Amberu...
8Z Roger Zelazny
Rycerz cieni Zielone oczy, ciemne włosy, łuskowe rękawice, miecz przy boku i peleryna spięta klamrą. Tak wyglądał Corwin, książę Amberu. Przeżył kilkaset lat na Ziemi, a potem powrócił, by walczyć o tron prawdziwego świata, ale teraz słuch o nim zaginął. Do Corwina podobny jest jego syn, Merlin, który zapragnął odwiedzić królewski świat Amberu. Nie spodziewał się jednak, iż odwiedziny te staną się początkiem niebezpiecznej drogi
9 Z Roger Zelazny
Książe chaosu
10 Z Roger żelazny Nell Randall
Ilustrowany przewodnik po zamku Amber Ilustrowany Przewodnik po zamku Amber (ang. Roger Zelazny's Visual Guide to Castle Amber) to napisana przez Rogera Zelaznego i Neila Randalla książka poświęcona fikcyjnej krainie Amber opisanej w cyklu Kroniki Amberu autorstwa Rogera Zelaznego. Organizatorem spotkania które doprowadziło do powstania tej książki był Bill Fawcett. Trwało ono cztery dni, w okresie gdy autor pracował nad dziewiątą częścią Kronik Amberu.Autorem ilustracji w obu wydaniach byli Todd Cameron Hamilton, a mapy sporządził James Clouse.
Przewodnik z jednej strony systematyzuje wiedzę o świecie Amberu (i w mniejszym stopniu Dworców Chaosu) znaną już z cyklu powieściowego, z drugiej zaś dodaje pewne informacje, które w oryginalnych powieściach nie pojawiają się (np. szczegółowy opis apartamentów poszczególnych książąt i księżniczek Amberu, opisy flory i fauny itp. Podany jest też rodowód rodziny królewskiej Amberu.11 Z Roger żelazny
wyspa umarłych
Głównym
bohaterem jest Francis Sandow - Noszący Imię - jedyny człowiek
obdarzony mocą Pei'ańskigo bóstwa (Pei'anie to stara cywilizacja
pozaziemska wyznająca religię politeistyczną) i przez owo bóstwo
"opętywany". Architekt planetarny wykorzystujący swą
boską moc do dokonywania siłą woli terraformingu, znany biznesmen,
najbogatszy człowiek w galaktyce. Musi stawić czoła Pei'aninowi,
który miał nadzieję zyskać moc i pozycję posiadaną przez
Sandowa. (Stanie się Noszącym Imię to efekt długiego treningu i
ostrej selekcji.) Zyskawszy zaś moc innego bóstwa postanowił użyć
jej w celu dokonania zemsty na "uzurpatorze" Sandowie.
12 Z Roger żelazny Pan snów Pan
Snów to opowieść o tym, jak w człowieku, który zawodowo zajmuje
się snami - śni, za innych, kształtuje sny w celach
terapeutycznych. Z wolna zaciera się granica między życiem
świadomym a snem, jak świadomość powoli się rozpada, rozsadzona
szukającymi dla siebie wyjścia strumieniami nieświadomości.
Charles Render - bo on im mowa - tytułowy "Pan Snów pada
ofiarą, własnego złudzenia, własnego snu: przyzwyczajony do tego,
że w świecie własnej imaginacji jest stwórcą i władcą
wszystkiego, co mocą fantazji powołuje do życia, podejmuje próbę
stworzenia świata dla kogoś drugiego, dla ociemniałej kobiety,
skazanej na połowiczne zaledwie doświadczenie rzeczywistości
świadomego istnienia. Co gorsza - ulegając wzbierającej w nim
"Woli Mocy" usiłuje wykreować ją na "Panią Snów",
smutno jest bowiem samemu przeżywać uroki, które daje władza,
choćby tylko nad materią tak złudną, jak sen.
13 Z
Roger żelaznyOko kota Opisany
w niej świat jest pełen odwołań do folkloru, wierzeń Indian z
plemienia Navajo.