poniedziałek, 27 marca 2017

Poniedzialek z muszlami przegrzebek logo marki Shell

Witajcie   Oto kolejny  Przegrzebek   i ciekawostka :

Jak muszla trafiła na logo marki Shell, czyli historia identyfikacji wizualnej Shell w pigułce.

Marka koncernu paliwowego Shell ma już ponad 100 lat. W ramach swojej długotrwałej działalności firma  wielokrotnie modyfikowała swoje logo. Warto jednak dodać, że od samego początku na zarejestrowanym znaku towarowym występuje muszla. Dlaczego wybrano muszlę?
Otóż jedną z możliwości wytłumaczenia takiego stanu rzeczy jest obranie muszli ze względu na nazwę firmy- Shell (w jęz. ang. shell to muszla). Z kolei etymologia nazwy związana jest z wcześniejszą działalnością Marcusa Samuela- ojca twórców marki Shell (Marcusa Juniora i Sama Samuelów), czyli londyńskiego sklepiku handlującego antykami i właśnie muszlami morskimi.


Pierwszym logo firmy powstało w 1900 roku i jak było wspomniane znajdowała się na nim muszla, a ściślej muszla małża. W 1904 r. projekt logo firmy uległ zmianie i muszla  małża została zmieniona na muszlę Pecten, czyli przegrzebka (To właśnie ta muszla po lekkich modyfikacjach  jest obecna w aktualnym logo).

6 komentarzy:

  1. Ciekawe wiadomości... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. A to ciekawe!
    Buziaczki, Basiu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Basiu! Jak Ty to wszystko wiesz o tych muszlach - Pozdrawiam Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  4. No popatrz, nawet nie wiedziałam i prawdę mówiąc, nigdy mi się to logo z muszlą nie skojarzyło, choć nazwa jak najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, z niemal takim sammym, tylko nieznacznie zmodyfikowanym logo funkcjonują już ponad 100 lat. I to się nazywa konsekwencja, a nie co chwila zmiana, tak, że klienci nie nadążają.

    OdpowiedzUsuń