Jak muszla trafiła na logo marki Shell, czyli historia identyfikacji wizualnej Shell w pigułce.
Marka koncernu
paliwowego Shell ma już ponad 100 lat. W ramach swojej długotrwałej
działalności firma wielokrotnie modyfikowała swoje logo. Warto jednak
dodać, że od samego początku na zarejestrowanym znaku towarowym występuje muszla. Dlaczego wybrano muszlę?
Otóż jedną z możliwości wytłumaczenia takiego stanu rzeczy jest obranie muszli ze względu na nazwę firmy- Shell (w jęz. ang. shell to muszla). Z kolei etymologia nazwy związana jest z wcześniejszą działalnością Marcusa Samuela- ojca twórców marki Shell (Marcusa Juniora i Sama Samuelów), czyli londyńskiego sklepiku handlującego antykami i właśnie muszlami morskimi.
Otóż jedną z możliwości wytłumaczenia takiego stanu rzeczy jest obranie muszli ze względu na nazwę firmy- Shell (w jęz. ang. shell to muszla). Z kolei etymologia nazwy związana jest z wcześniejszą działalnością Marcusa Samuela- ojca twórców marki Shell (Marcusa Juniora i Sama Samuelów), czyli londyńskiego sklepiku handlującego antykami i właśnie muszlami morskimi.
Pierwszym logo firmy powstało w 1900 roku i jak było wspomniane znajdowała się na nim muszla, a ściślej muszla małża. W 1904 r. projekt logo firmy uległ
zmianie i muszla małża została zmieniona na muszlę Pecten, czyli
przegrzebka (To właśnie ta muszla po lekkich modyfikacjach jest obecna w
aktualnym logo).
Ciekawe wiadomości... Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńA to ciekawe!
OdpowiedzUsuńBuziaczki, Basiu.
Basiu! Jak Ty to wszystko wiesz o tych muszlach - Pozdrawiam Cieplutko
OdpowiedzUsuńA to ciekawostka :)
OdpowiedzUsuńNo popatrz, nawet nie wiedziałam i prawdę mówiąc, nigdy mi się to logo z muszlą nie skojarzyło, choć nazwa jak najbardziej.
OdpowiedzUsuńWow, z niemal takim sammym, tylko nieznacznie zmodyfikowanym logo funkcjonują już ponad 100 lat. I to się nazywa konsekwencja, a nie co chwila zmiana, tak, że klienci nie nadążają.
OdpowiedzUsuń