wtorek, 11 grudnia 2018

Bardzo dawna wycieczka z siostrą

Witajcie . Pisałam że byłam dawno temu Lwowie . To była kilkudniowa wycieczka a lwów był chyba na końcu . To było trochę dawno że patrząc na zdjęcia nie wszystkie wiedziałam gdzie były robione . Zwiedzaliśmy sporo miast Nałęczów, Puławy,Kazimierz Dolny, Zamość, Lublin 
Nałęczów ławeczka Bolesława Prusa



Park Zdrojowy w Nałęczowie – zabytkowy park pełniący funkcję uzdrowiskową, położony w centrum Nałęczowa pomiędzy ulicami Michała Górskiego od południa, Leśną, Lipową i Chopina od wschodu, Armatniej Góry od północy i zamknięty rzeką Bystrą od strony zachodniej, o powierzchni 25 ha. Założenie powstało w połowie XVIII wieku.
Park wpisano w 1957 do rejestru zabytków.






Świątynia Sybilli w Puławach – budowla w kształcie rotundy wchodząca w skład zespołu pałacowo-parkowego przy pałacu Czartoryskich w Puławach; pierwsze polskie muzeum narodowe. Stanowiła ogrodową imitację (folly) antycznej świątyni.
Wybudowana została w latach 1798–1801 jako Świątynia Pamięci na stromej skarpie wiślanej przez Piotra Aignera na wzór świątyni Westy w Tivoli koło Rzymu.
Posiada dwie okrągłe sale. Do reprezentacyjnej sali górnej wchodzi się po szerokich schodach, których strzegą kamienne lwy (prezent od władcy Rosji, Aleksandra I, z okazji jego pobytu w Puławach w 1805). Nad wejściem jest napis Przeszłość-Przyszłości. Wokół sali biegnie ganek, którego dach w postaci kopuły z okrągłym świetlikiem pośrodku i zmniejszającymi się ku górze wspiera się na korynckich kolumnach z piaskowca. Pod kopułą biegnie fryz z motywami gryfów i kandelabrów, będący dziełem Fryderyka Baumana. Sala dolna, z wejściem od strony skarpy, ma kopułę wspartą na dziewięciu arkadach, za którymi znajduje się wąskie obejście.


kasetonami
W Świątyni Sybilli księżna Izabela Czartoryska gromadziła pamiątki rodzinne Sieniawskich, Lubomirskich i Czartoryskich oraz pamiątki po wielkich Polakach (na przykład w dolnej kondygnacji po księciu Józefie Poniatowskim), które miały przypominać po rozbiorach Polski pełną chwały przeszłość narodową. W 1830, jeszcze przed powstaniem listopadowym, zbiory zostały ewakuowane do Paryża. Potem wróciły do Krakowa, stając się zalążkiem Muzeum Książąt Czartoryskich. W Świątyni Sybilli muzeum zostało reaktywowane dopiero w 1938 i jest dostępne do dziś. - Pałac Czartoryskich w Puławach, ul. Czartoryskich - wspaniała budowla udostępniona dla turystów, z otaczającym parkiem krajobrazowym dostępnym bezpłatnie Pałac Czartoryskich w Puławach – pałac w Puławach, którego początki sięgają II połowy XVII wieku i związane są z dziejami rodów magnackich: Lubomirskich, Sieniawskich i przede wszystkim Czartoryskich.







Kazimierz Dolny

Z Zamościa jakoś zdjęć nie mama z może mam tylko nie pamietam ze to Zamość
Pod wrażeniem byłam starówki w Lublinie Bardzo mi sie podobała. Przewodnik mówił  ze był ytam kręcone sceny serialu Czarne chmury  Inne seriale też tak jak terqaz wojenne dziewczyny




ostatnio etapem był Lwów o którym juz pisałam Moja siostra bliźniaczka tam była. Chciała miec zdjęcia w tych samych  miejscach co ja więc poprosiła bym poszukała je . Niestety nie udało jej się zrobić w tych samych miejscach zdjęć. Ja a to szukając tych zdjęć odkryłam że mam je tylko na płytce Wiadomo one się niszczą i mogla bym stracic zdjęcia . Od razu wrzucilam je na dysk zewnętrzny

5 komentarzy:

  1. Basiu. takie zdjęcia to wspaniała pamiątka pobytu w ciekawych miejscach.
    Jak fajny wielki kogut.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zwiedziłaś Basiu wiele pięknych miejsc i na pewno pozostaną one na długo w Twoim sercu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Basiu! Zwiedziłaś dużo Pięknych Miejscowości, masz Piękne wspomnienia - Pozdrawiam Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna wycieczka Basiu. Lwów znam, byłam tam, ale o pozostałych miejscowościach przeczytałam z niemałym zainteresowaniem. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa wycieczka i super zdjęcia :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń