środa, 1 września 2021


 Witajcie . Kilka osób z mojego klubu TPG od dawna korzystało z pomocy asystenta 

Rolą asystenta jest pomoc w codziennych czynnościach, skierowana głównie na usamodzielnienie, integrację oraz zapobieganie izolacji osób niepełnosprawnych. ... wspomaganie osoby niepełnosprawnej w komunikacji z otoczeniem, w tym pomoc w załatwianiu spraw urzędowych i innych.

Mi wystarczało to co oferuje TPG no ale już tej organizacji nie ma .Będąc na spotkanku naszego byłego już klubu TPG namówiona zostałam by do projektu asystent się zapisać. Tak wiec już jestem w projekcie i moja asystentką jest jedna z naszych tłumaczy przewodników. Kilka dziewcząt od nas właśnie zostało asystentami. One już pełno podopiecznych ale jedna miała mniej wiec mnie zrekrutowała  tak bym od razu była jej podopieczną. Zawsze to lepiej jak się kogoś trochę zna. Dwa razy w tygodniu jest świetlica i tam przychodzisz jak masz ochotę i rozmawiasz grasz w gry Spotykają  się tam osoby z   różnymi niepełnosprawnościami .Zaczęłam tam  wiec chodzić . Najpierw moja asystenka była ze mną bo nawet nie wiedziałam gdzie to jest . Teraz już chodzę sama . Poznałam ciekawą grę . Fajne się w nią gra .

Rummikub

gra dla dwóch, trzech lub czterech graczy, autorstwa Ephraima Hertzano wydana po raz pierwszy w Izraelu. W 1980 roku gra uzyskała tytuł Spiel des Jahres (gry roku). Gra jest przeznaczona dla osób w wieku powyżej 10 lat. W grze używa się 104 kości z liczbami, w czterech kolorach o wartościach od 1 do 13 oraz dwóch kości z symbolami jokerów. Do rozgrywki gracze używają specjalnych stojaków (tabliczek), które pozwalają rozłożyć wylosowane kamienie w sposób niewidoczny dla pozostałych graczy. Gra polega na wykładaniu serii, bądź grup. Grupa, to przynajmniej trzy, kolejne kości w jednym kolorze. Seria, to trzy lub cztery kości jednej liczby, w różnych barwach.






7 komentarzy:

  1. Na podstawie opisu - gra może być ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam tą grę i bardzo ją lubię. Niestety nie mam z kim w nią grać. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, ze znowu możesz się spotykać ze znajomymi :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne są Basiu takie spotkania , a gra tez super, kiedyś w nią grałam i mam ja do dziś.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie się bawicie :) bardzo lubię rumicuba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe są te spotkania ze znajomymi.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń