poniedziałek, 13 września 2021

 Witajcie. Ostatnio trochę częściej chodzę  po mieście . A tam ciągle coś nowego sie buduje i remontuje itp. Trzeba to uwiecznić . Bardzo ciekawy lub dziwny budynek Pierwsze zdjęcie z netu a kolejne to ja robiłam Centaurus to nowy kompleks powstający w Olsztynie, w skład którego wchodzą lokale handlowo-usługowe, biura, część mieszkalna oraz hotel. Będzie najnowocześniejszym budynkiem biurowy klasy A w mieście. Moje zdjęcia to już z rozwalona ulica bo tam będzie szła kolejna linia tramwajowa . A tu kolejna rewolucja .Remont rozbiórka  naszej hali widowiskowo sportowej  Hala widowiskowo  sportowa     Urania   Zdjęcie z autobusu  bo choć mam nie daleko to jakoś mi nie po drodze było . 

Hala widowiskowo-sportowa "Urania" — hala sportowo-widowiskowa w Olsztynie przy al. marsz. Józefa Piłsudskiego 44.
Hala posiada dużą salę sportową z pełnowymiarowym boiskiem do piłki ręcznej, piłki nożnej, koszykowejsiatkowejunihokejatenisabadmintonahalowej piłki nożnej, małą specjalistyczną salę do sportów walki i gimnastyki korekcyjnej oraz siłownię.
Widownia, po dostawieniu dodatkowych trybun, pomieścić może ok. 2500 widzów. W Uranii rozgrywane są zawody sportowe (również rangi międzynarodowej), widowiska artystyczne, targi (np. międzynarodowe targi budownictwa OLTARBUD-E), wystawy i koncerty. Z hali korzysta na co dzień m.in. klub siatkarski mężczyzn AZS UWM Olsztyn oraz szczypiorniści Warmii Olsztyn (tu rozgrywają ligowe mecze i trenują). W Uranii swoją siedzibę ma od 14 października 2004 roku olsztyńskie Muzeum Sportu. Hala do 2008 roku była również jednym z obiektów na których co roku odbywa się międzynarodowy Memoriał im. Huberta Wagnera w piłce siatkowej.
Hala "Urania" powstała w 1976 r. Wówczas była jednym z najnowocześniejszych obiektów krytych w Polsce. Obecnie nie spełnia standardów europejskich i odbywają się w niej tylko ligowe mecze siatkarzy oraz piłkarzy ręcznych, sportowe imprezy krajowe w dyscyplinach indywidualnych, gale sportów walki, imprezy kulturalno-rozrywkowe, a także targi handlowe. Wiecie co kiedyś potrzebowałam zdjęcia haki do zabawy foto u Lidzi . Jak  dobrze ze chociaż takie zdjęcie przez okno autobusu zrobiłam . A teraz już takiej nie ma i nie będzie .. Chyba trzeba robić zdjęcia miastu bo nie wiadomo kiedy i jak się zmienia. Tyle się różnych rzeczy buduje .Najpierw zdjęcia rozbiórki z netu a na koniec moje 














4 komentarze:

  1. U nas kilka lat temu dopiero postawili taką halę sportowo-rekreacyjną. Szkoda, że tą u Was wyburzają. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe czy coś powstanie w tym miejscu w zamian.

    OdpowiedzUsuń
  3. Basieńko uwielbiam oglądać jak zmienia się miasto, budują się nowe budynki i rozpadają stare. Super zdjęcia . Pozdrawiam serdecznie :-)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem zachwycona Olsztynem. Jednak tych miejsc nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń