poniedziałek, 18 września 2023

Okulary

 Witajcie Niedawno sprawiłam sobie nowe okulary .Poprzednie bardzo mi się zarysowały prze lupę którą wsadzam na czy pod okulary .Tak wiec od czasu do czasu robę sobie nowe szkła .zepsute wyrzucałam ale przestałam wyrzucać i nazbierało mi się kilka starych par . Te nowe są podobne do poprzednich .Odkryłam że najstarsze okulary są mniej zarysowane niż te co ostatnio miałam . Tak więc najstarsze używam do czytania a nowe do chodzenia po mieście .Jak widzicie większość oprawek ma okrągłe szkła i tylko jedne bardziej wąskie. Niestety te jakoś minie podeszły wiec wróciłam do bardziej okrągłych.Poprzednie i nowe oprawki są do siebie podobne  Uwaga!!!! nie patrzeć na miny hehe tylko na okulary Orety ale miny mam .Kiedyś były szkła szklane wiec jak mam plus 6 to troszkę były grubsze i cięższe .Jak ktoś miał jeszcze więcej plus to na prawdę miał grube .

Ponad 30kilka  lat temu jeszcze u nas nie było lekkich plastikowych szkieł a ja już takie miałam . Mama mieszkała w wiosce gdzie byli prawie sami mazurzy .Tam miała fajną koleżankę która po ślubie wyjechała do  Niemiec ale kontakt nadal utrzymują . Kiedyś Ta koleżanka z dorosłym synem przyjechali i byli parę dni . Akurat były chrzciny mamy pierwszego wnuka .Tomek syn tej koleżanki jest fotografem czy coś tam i miał dobry sprzęt więc Boguś ma ładne zdjęcia z chrzcin.Tomek zaoferował się że w Niemczech zrobi mi okulary z plastikowymi lekkimi szkłami . Teraz już nie pamiętam czy miał znajomego optyka czy co i czy dałam mu stare okulary na wymiar i jakie szkła . Pamiętam tylko ze robił mi zdjęcia by na ich podstawie dobrać oprawki   . Takim to sposobem miałam pierwsze moje plastikowe szkła 

przedostatnie


najnowsze

najstarsze

2 komentarze:

  1. Fajne okulary, a miny też całkiem niezłe :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu, mi też podobają się Twoje miny (i okularki też:)
    Ty masz plus 6, a ja minus 6, ale najczęściej noszę soczewki kontaktowe.
    Buziaki - Małgosia X

    OdpowiedzUsuń