środa, 13 lutego 2019

13 luty Światowy Dzień Radia

    Światowy Dzień Radia (ang. World Radio Day) – święto obchodzone od 2012 roku z inicjatywy Hiszpanii (2010), proklamowane przez UNESCO na 36. Sesji Konferencji Generalnej UNESCO 3 listopada 2011 roku.
    Dzień ten upamiętnia inaugurację działalności rozgłośni Narodów Zjednoczonych, która powstała w 1946 roku.
    Z inicjatywą wyszła Academia Española de la Radio 20 września 2010. Do dyrektora generalnego UNESCO wniosek trafił 26 sierpnia 2011[1].
    Pierwsze obchody odbyły się 13 lutego 2012.
    UNESCO chce zwrócić uwagę na znaczenie radia jako środka komunikacji na świecie, zarówno w krajach rozwiniętych, gdzie stacje radiowe wykorzystują nowe technologie jak i w krajach rozwijających się, gdzie radio stymuluje rozwój społeczeństwa[2].

    Zobacz też  https://globalquiz.org/pl/ciekawostki-radio/

  • Międzynarodowe Dni i Tygodnie ONZ
    To projekt zainicjowany przez Hiszpanię w 2010 roku. Dwa lata później proklamowany został przez UNESCO. Celem Światowego Dnia Radia jest zwrócenie uwagi na znaczenie radia jako środka komunikacji na całym świecie, np. w krajach rozwijających się, gdzie stymuluje ono rozwój społeczeństwa.https://www.tvp.info/10068268/radio-ma-swoje-swietohttps://www.polskieradio.pl/39/156/Artykul/1085552,Guglielmo-Marconi-i-poczatki-radia
      
    Witajcie  kiedyś dużo  słuchałam radia. Najczęściej programu trzeciego i listy przebojów Marka Niedziwieckiego Potem sporo stacji się narobiło to różne słuchałam czyli o fajna piosenka to niech na tym programie zostanie to posłucham . Teraz w kuchni radio jest nastawione na radio Olsztyn by wiedzieć co się u nas dzieje. A ja nie mam już radia i nie słucham . Kiedyś w radiu Olsztyn słuchałam codziennie jednej audycji . Potem się okazało że jak kuzynka wyszła za mąż to ten redaktor okazał się wujkiem jej męża . nawet byłam na weselu .Mama z nim nawet rozmawiała a po weselu ja hm znane nazwisko  oooo słucham  jego audycji  Ale i tak jak bym wcześniej wiedziała to jestem zbyt nieśmiała by podejść i powiedzieć że słucham jego audycji

5 komentarzy:

  1. Basiu, dziś takie święto? Nie wiedziałam. Jesli radio leci to "Radio Z" albo "RMF FM" z dawką muzyki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu, ja praktycznie nie słucham radia, czasem tylko w samochodzie.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  3. A to ciekawe, że radio nawet się nie zająknęło, że obchodzi dzisiaj swoje święto. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne święto, ale bardzo mało popularne :) Ja słucham tylko w pracy na słuchawkach, jak muszę się "odgrodzić" od reszty współpracowników - haha.
    A stacja dowolna, byle była muzyka, a nie gadanie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń