poniedziałek, 25 marca 2019

25 marzec światowy dzień czytania Tolkiena


Dziś, 25 marca, obchodzimy Światowy Dzień Czytania Tolkiena. Święto powstało z inicjatywy angielskiego Towarzystwa Tolkienowskiego (Tolkien Society).  Swoje święto dzisiaj swoje fani literatury tolkienowskiej i miłośnicy filmów Petera Jacksona.  
J.R.R. Tolkien pracował nad "Władcą Pierścieni" kilkanaście lat. Jego postacie posługiwały się stworzonymi przez niego językami. Pisarz niejednokrotnie inspirował się mitologią nordycką
Witajcie  Jestem fanką Tolkiena Władcę  Pierścieni czytałam dwa razy a film to ooo sporo razy oglądałam .Oto takie moje notesy jak były filmy w kinach to takie sobie kupiłam

http://lesny-elf.blogspot.com/2013/03/lotr-ciekawostki.html


























8 komentarzy:

  1. O nie czytałam nigdy tej serii.Owszem jedną część filmu oglądałam ale tak od środka i niewiele zrozumiałam. Muszę kiedyś znaleźć czas i nadrobić zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kapitalnie napisana powieść i film również fantastyczny. Trzeba tylko obejrzeć od samego początku i skupić się na ty, bo inaczej nic się nie zrozumie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam filmy "trylogię " w telewizji . Kolega mojej córki "osobisty serwisant Komputera" jest fanem tego autora a wśród niezliczonych postaci stworzonych przez J.R.R. Tolkiena uwielbia Krasnoluda . Wymalowałam mu nawet koszulkę z tym gościem z wdzięczności za opiekę nad moim wiekowym laptopem;)) https://kufereklucyny.blogspot.com/2017/10/koszulka-z-krasnoludem-nie-mylic-z.html. Gdybym wiedziała ,że są takie super notesy było by mi łatwie. Super !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne te notesy, fajna pamiątka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Basieńko, mam nadzieję, że Ci nie podpadnę jak wyznam, że nie lubię Tolkiena:)
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale fajne te notesy. Ja tylko oglądałam filmy, czytać jeszcze Tolkiena nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś czytałam, ale już niewiele pamiętam :) Notesy bardzo fajne :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najpierw oglądnęłam Władcę potem przeczytałam. Całkiem inne wrażenia. Przed oglądnięciem Hobbita przeczytałam. Moje ukochane postacie z Władcy to Gandalf i Aragorn.

    OdpowiedzUsuń