sobota, 27 lutego 2021

Fantastyka

 Witajcie .Ja mam duuuużo wolnego czasu .Czyli duuużo czasu na czytanie .Dawno temu dużo czytałam . Pisałam że odkąd mam komputerek to mniej czytam.. W tamtym roku u Lidzi bawiłam się w wyzwanie czytelnicze i dzięki Lidzi  znowu  wpadłam  w szaleństwo czytania .W tym miesiącu czytałam samą fantastykę 

Christopher Paolini  Eragon

Eragon – młody, wiejski chłopak znajduje niebieski kamień i przynosi go do domu. Ale zanim udaje mu się sprzedać go handlarzowi, z kamienia wykluwa się szafirowy smok, Saphira. Smoka próbuje ukraść zły Urgals, który brutalnie morduje wuja Eragona. Chłopcu i smoczycy w ostatniej chwili udaje się uciec. Od tej chwili Eragon poprzysięga zemstę mordercy wuja i wyrusza na wyprawę, by uratować świat i stać się ostatnim legendarnym Jeźdźcem Smoków.465   /2685

Pasuje do kilku wytycznych u lidzi8 Tytuł jest jedno wyrazowy   , książka została zekranizowana Są kolejne części 


2Naomi Novik Smok jego królewskiej mości   

Niezwykłe połączenie fantastyki z powieściami historycznymi z czasów napoleońskich.

Załoga HMS "Relianta" przechwytuje francuską fregatę i odkrywa na jej pokładzie drogocenny ładunek - jajo rzadkiego smoka, gotowego niemal do wyklucia. Wskutek zrządzenia losu kapitan Will Laurence zostaje opiekunem stworzenia i nadaje mu imię Temeraire. Musi zapomnieć o dawnym życiu, porzucić służbę we flocie, wstąpić do Korpusu Powietrznego, brytyjskiej jednostki smoków, i przejść wyjątkowo intensywne szkolenie bojowe. Napoleon bowiem szykuje już śmiałą inwazję na Anglię przy użyciu własnych sił powietrznych
Pierwszy tom cyklu „Temeraire” – niezwykłego połączenia fantasy i powieści historycznych z czasów napoleońskich – którego ekranizację planuje Peter Jackson, reżyser Władcy pierścieni

 

352/ 818/ 3037   Mało brakowało a pasowała by do wytycznych uLidzi ale jednak ma  ciut mniej niż 30 liter w tytule  i ma być film ale jeszcze niema   ale Imię i nazwisko autora zaczyna się na tą samą literę i są kolejne części czyli conajmniej dwie jednak z literami w tytule pasuje bo lidzia zmieniła na 20 

3 Richard Lee Byers Strzaskana maska  Matrona rodu Uskevrenów poprzysięga pomstę za śmierć ukochanej kuzynki.


Jednak w gniewie o czymś zapomina: w świecie intryg i oszustw, cieni i kłamstw, jakim jest Sembia, nic nie jest takie, jakie się wydaje. Rozwścieczony mag, pałający żądzą zemsty i władzy, potrafi nie tylko zmieniać rzeczywistość, ale i dowolnie wypaczać prawdę na własne życzenie. Dysponując możliwością nakłaniania innych do zdrady, morderstwa czy siania zniszczenia, jest on w stanie wstrząsnąć posadami świata 333/1151/3370  W tym miesiącu tylko trzy książki >Stron miesięcznie wyszło 1151 czyli podzielone przez 28 dni wychodzi stron 41  az dwóch miesiecy wychodzi 51 stron na dzień Ale ale musze się do czegoś przyznać  Nigdy nie byłam dobra z matematyki . Ostatnio mało była mi potrzebna i oo kurcze zapomniałam jak się dzieli . Musiałam spytać mamę ale i teraz używam kalkulatora 



5 komentarzy:

  1. Fantastyka to wprawdzie nie moje klimaty, ale czytać tez bardzo lubię.
    Pozdrawiam, Basieńko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też kiedyś dużo czytałam, ale od czasu jak muszę czytać w okularach i pracuję też w okularach, to już moje oczy protestują :) Teraz czytam uszami - hahaha :) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyka to jednak nie moja bajka, ale każdy ma swoje upodobania. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiamy takie książki, zapisałam wszystkie tytuły :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie czytałam fantastyki, kiedyś za nią nie przepadałam. Obecnie niestety mój czas na czytanie się skurczył, nawet w czytaniu blogów mam zaległości. Pozdrawiam Basiu.

    OdpowiedzUsuń