niedziela, 30 marca 2014

Lubię obrazy van Gogha

Moja akwarelka
Krzesło Vincenta z jego fajką 1888
moje pastele olejne
Dwa ścięte słoneczniki (III), Paryż, sierpień-wrzesień 1887
Vincent Willem van Gogh
Moje słoneczniki kredki
; ur. 30 marca 1853, zm. 29 lipca 1890) – holenderski malarz postimpresjonistyczny, którego twórczość dzięki żywej kolorystyce i emocjonalnemu oddziaływaniu wywarła dalekosiężny wpływ na sztukę XX w. Artysta w ciągu swego życia cierpiał na napady lękowe i narastające ataki spowodowane zaburzeniami psychicznymi. Zmarł w wieku 37 lat jako twórca nieznany szerszemu ogółowi, w wyniku postrzału z broni palnej – najprawdopodobniej samobójczego.

Mało doceniany za życia, van Gogh zyskał sławę po śmierci. Dziś jest powszechnie uważany za jednego z największych malarzy w historii, artystę którego twórczość stanowi istotne źródło sztuki współczesnej. Van Gogh zaczął malować na kilka lat przed ukończeniem 30. roku życia, a swe najbardziej znane dzieła stworzył w ciągu 2 ostatnich lat. Jest autorem ponad 2000 dzieł, w tym: 870 obrazów, 150 akwarel i ponad 1000 rysunków i 133 szkiców listowych. Dziś jego liczne autoportrety, pejzaże, portrety i słoneczniki należą do najbardziej rozpoznawalnych i najdroższych dzieł sztuki na świecie

8 komentarzy:

  1. Basiu super, że interesujesz się sztuką, bardzo ciekawy post i piękne prace:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Och Ty nasz malarko,piękne obrazy ,ja już Ci kiedyś pisałam ,że maluj pokazuj ich więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne Obrazki- krzesełko fantastycznie Tobie wyszło ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne obrazy!!! Masz talent Basiu!!!

    OdpowiedzUsuń