wtorek, 17 października 2017

Wycieczka Malbork Sztutowo Frombork

Witajcie . W weekend byłam  na wycieczce  z moim klubem TPG.Troszkę  się wymęczyłam  ale było ciekawie  mimo że już kiedyś byłam w tych miejscach . Najpierw  zwiedziliśmy Zamek w Malborku. . Byłam tam jak  miałam kilkanaście lat i nie wiele już z tego pamiętałam . Będzie  osobny post więc się tu nie rozpisuje .Potem pojechaliśmy do Jantaru i tam  nocowaliśmy .Po kolacji  poszliśmy na spacer nad morze .Było już całkiem ciemno ale jakaś lampa się świeciła . Jeszcze nigdy nie byłam tak po ciemku nad morzem .W niedziele  pojechaliśmy najpierw do Sztutowa zwiedzić obóz  koncentracyjny niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny utworzony na anektowanych terenach Wolnego Miasta Gdańska (niem. Freie Stadt Danzig), w miejscowości Sztutowo, 36 km od Gdańska. Funkcjonował od 2 września 1939 do 9 maja 1945. Był pierwszym i najdłużej istniejącym obozem tego typu na terenach wchodzących aktualnie w skład Polski. Działał on łącznie 1007 dni. W tym czasie przez obóz przeszło około 110 tysięcy więźniów pochodzących z 28 państw. Wśród nich najliczniejszą grupę narodowościową stanowili Żydzi. Natomiast największe grupy państwowe stanowili kolejno Polacy, obywatele Związku Radzieckiego, Węgrzy i Niemcy. Ocenia się, że blisko 65 tys. więźniów zginęło w wyniku chorób, ciężkiej pracy, fizycznego maltretowania oraz niedożywienia[2].http://stutthof.org/node/51

Kilka osób z naszej grupy nie  zwiedzało tego strasznego miejsca . Było to dla bardzo taumatyczne .Tak  straszne  jak ludzie  ludziom zgotowali taki los .Ostatnim punktem  naszej wycieczki był Frombork .Zwiedziliśmy wzgórze katedralne z katedrą a potem troszkę zwiedziliśmy miasto .Wycieczkę zakończyliśmy nad zalewem wiślanym








7 komentarzy:

  1. Basiu świetna wycieczka , byłam praktycznie we wszystkich tych miejscach ale pojechałabym raz jeszcze zwłaszcza do Fromborka.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu, ale mieliście fajną wycieczkę.
    Serdeczne uściski.

    OdpowiedzUsuń
  3. Basiu! Pięknie spędziłaś Weekend, Miałaś okazję znowu zwiedzić ciekawe miejsca, Morze wieczorem wygląda strasznie - Pozdrawiam Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny czas. Pojechałabym znów w to magiczne dla mnie miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wycieczka :) Ja na takie jeździłam w podstawówce :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Co roku w tamtym rejonie spędzam wakacje, ale do Sztutowa jakoś dojechać nie mogę.

    OdpowiedzUsuń