sobota, 4 maja 2019

Dzień Gwiezdnych wojen 4 Maja

Dzień Gwiezdnych wojen (ang. Star Wars Day) to nieoficjalne święto fanów Star Wars na całym świecie, mające miejsce 4 maja. Dzień ten został wybrany na dzień Gwiezdnych wojen z prostej przyczyny – zdanie „May the Force be with You!” jest wymawiane podobnie do „May the 4th be with You![1]. Zwrot ten został użyty po raz pierwszy w 1979 roku, gdy pogratulowano w ten sposób (a dokładniej za pomocą ogłoszenia prasowego) zwycięstwa w wyborach premier Margaret Thatcher. Maj jest miesiącem bardzo związanym z Gwiezdnymi wojnami – w maju miały miejsce premiery prawie wszystkich epizodów sagi (VII część miała premierę 18 grudnia).
Niektórzy fani „podchwycili” pomysł, i dlatego 5 maja jest nazywany „Revenge of the 5th” od angielskiego tytułu 3. części sagi – Zemsty Sithów.
W Los Angeles istnieje jednak inna data dnia Gwiezdnych wojen25 maja – na cześć premiery pierwszego z filmów – Nowej nadziei.

Witajcie Lubicie Gwiezdne wojny ???Ja nawet w kin ie byłam  jako dziecko ale w tedy niewiele zapamiętałam . W telewizji oglądałam wszystkie części jakie puszczali  . Nie jestem zagorzałym fanem co wszytko o tym wie ale lubię takie filmy .
Harrison Ford za swój udział w Nowej Nadziei otrzymał $10 000.

Statek Tantive IV, czyli "rebeliancki łamacz blokad", to lekko zmieniona pierwotna wersja Sokoła Millennium.
Wszystkie części Gwiezdnych wojen miały premierę w przeciągu dwóch tygodni po urodzinach George'a Lucasa (14 maja).

#Droida IG-88 złożono z różnych rekwizytów filmowych. Dla przykładu za jego głowę posłużył automat do napojów z kantyny z filmu Nowa Nadzieja.

7 komentarzy:

  1. Oglądałam, ale jakimś wielkim fanem nie jestem.
    Niech moc będzie z Tobą, Basiu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mąż jest fanem sagi i zaraził mnie. Lubię oglądać i często robimy sobie seanse wieczorne z Gwiezdnymi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam, ostatnia część bardzo mnie rozczarowała.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  4. Garść ciekawostek na temat "Gwiezdnych wojen" ! Ja też jako dzieciak byłam w kinie. Wtedy to był wielki hit !!! Teraz to już raczej nie. Lubię film, ale nie żebym była wielką fanką. Najbardziej zainteresowało mnie to, że George Lucas - reżyser ma urodziny tego samego dnia miesiąca, co ja !!! I to jest fajna wiadomość !!! Pozdrawiam Basiu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdarzyło mi się obejrzeć kawałek filmu, ale mi nie podszedł temat i zrezygnowałam z oglądania całości.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądaliśmy wszystkie części. Marco jest fanem Sar Warsów.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem pewna, czy oglądałam wszystkie części, ale pamiętam, że mi się podobało :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń