niedziela, 5 stycznia 2020

5 stycznia dzień bitej śmietany

5 stycznia obchodzimy Dzień Bitej Śmietany. Święto powstało na cześć urodzin Aarona S. „Bunny" Lapina, który w 1948 roku wynalazł bitą śmietaną w sprayu, słynną Reddi-wip. Lapin urodził się 5 stycznia 1914 roku.Bita śmietana to śmietana bądź śmietanka, zawierająca zazwyczaj więcej niż 30% tłuszczu, napowietrzona. Pierwsze znane przekazy o stworzeniu bitej śmietany dotyczą balu na dworze Ludwika XIV w 1671, gdzie przygotował ją François Vatel. Prawdopodobnie jednak była ona znana wcześniej.https://kuchnia.wp.pl/5-stycznia-dzien-bitej-smietany-kaloryczny-przysmak-6334533952825473a   Lubicie ten przysmak ??? Ja bardzo rzadko ja jem .

6 komentarzy:

  1. hehe, i dietę szlag trafił, hehe. Ja to już na szczęście nie mam ciągot do śmietany, ale swego czasu 5 rurek z bitą śmietaną wciągałam na raz, hehe, syn się na mnie obrażał czasem, że mu nie zostawiłam albo za mało. Szczęśliwego Nowego Roku Basiu, super pomysłów jak zawsze :-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. W czasach wczesnej dorosłości chodziliśmy ze Ślubnym, wtedy jeszcze chłopakiem, w Sopocie do małej cukierni "Sopotek" na rurkę z kremem. Niestety stać nas było na jedną i to co kilka dni ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Basiu przy Tobie zawsze dużo możemy się nauczyć. Dziś dzień bitej śmietany - bardzo przyjemne święto.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszniutkie święto. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń