poniedziałek, 6 lipca 2020

Paczuszka od Lady Savage, Veroniki

Witajcie na blogu http://ladyveroniquesavage.blogspot.com/  Brałam udział w kartkowej zabawie w ziemi ojczystej. Dostałam wyróżnienie za to że z11 województw, aż w 8 wzięłam udział. Dostałam taką śliczną  przesyłkę..W niej różne przydasie iiiiiii zobaczcie jaki piękny wyszywany obraz  . Bardzo ci dziękuję  za za śliczne prezenty . Ostatnio pisałam że się troszkę ruszam  a ruch to zdrowie . Tak wiec teraz też miałam sporo ruchu bo perypetie z paczuszka miałam . Gdy był kurier mnie przez kilka dni nie było w domu .Tak wiec paczuszka do odbioru w ich punkcie. Najpierw mama myślała wziąć taksówkę.Potem stwierdziła że pojedziemy autobusem i się przejdziemy bo wydawało jej się że to nie jest daleko . Idziemy, idziemy, idziemy już pól godziny . Ulica niby się kończy zaczyna inna a do tego numeru jeszcze połowa numerów została. Gdzie dalej ??.Niedaleko budowali bloki i było biuro więc się tam zapytałyśmy . Ooo to jeszcze daleko . Ale są jeszcze dobrzy  ludzie na świecie . Szef polecił pracownicy by nas tam zawiozła .Potem poczekała i z powrotem do swego biura . A tak byśmy jeszcze spory kawal nawet przez las szły . W domu byłyśmy dopiero po dwóch godzinach . No to niezły miałam spacerek .Dlatego ja wole pocztę lub odbiór w kiosku bo blisko . Apropo wymianki różowej to akurat Weronika tak napisała Lady Veronique Savage3 lipca 2020 22:44
Super wymianka :) Warto nadmienić, że do XIX wieku kolor różowy był kolorem męskim, to chłopców ubierano w ten kolor, bo miał podkreślać ich gwałtowny charakter. Natomiast kolor niebieski był kolorem czystości i niewinności jaką była Maryja de facto do tej pory kolorystyka Maryi to niebieskości. I tak było właśnie w średniowieczu, nowożytności, aż do XIX wieku, że najczęściej niewiasty ubierały się na niebiesko, a młodzieńcy na różowo. Bardzo dużo o tym pisze Michele Pastoureau w książce : Średniowieczna gra symboli.
 Tak właśnie przypomniało mi się ze mama nas ubierała na niebiesko . Czyli jeszcze w latach 60 -70dwudziestego wieku tak było dziewczynki na niebiesko a chłopcy nas różowo Może jak  jak różne mody amerykańskie weszły to sie zamieniło ??




10 komentarzy:

  1. Gratuluję Basiu bogatego wyróżnienie.
    Wspaniałe upominki dostałaś od Weroniki.
    Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluje Basiu! Pięknie Ciebie Weronika obdarowała, tak od serca!

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję Basiu wyróżnienia i wspaniałej nagrody.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Basiu same śliczności dostałaś

    OdpowiedzUsuń
  5. Basieńko, gratuluję wyróżnienia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczny prezent dostałaś od Weroniki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, gratulacje za wyróżnienia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję wyróżnienia, fajny prezent dostałaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne prezenty, gratuluję wyróżnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe prezenty - gratuluje Basiu!
    Gdy ponad 20 lat temu kupowałam zaproszenia na chrzest synka, pani sprzedająca w sklepie proponowała mi różowe. Wtedy nie było wyboru - różowe lub niebieskie i koniec. Uparłam się na niebieskie, ale pamiętam stwierdzenie pani - niebieski to kolor Maryjny - dla dziewczynki. Mimo tej uwagi wybrałam niebieskie:)
    Uściski

    OdpowiedzUsuń