niedziela, 12 listopada 2023

Koncert piosenek Jacka Kaczmarskiego

 Witajcie . Dzisiaj byłam na koncercie piosenek Jacka Kaczmarskiego . Byłam z jedną naszą nową  wolontariuszką . Na koncert przyszła też nasza  wolontariuszka a właściwe to już  od lat tłumacz przewodnik  Magda z mężem . Fajny koncert lubię piosenki Kaczmarskiego . Dawno temu byłam raz na jego koncercie . Idąc na koncert porobiłam zdjęcia wieczornej starówce Zapraszamy na wieczór z piosenkami Jacka Kaczmarskiego - najwybitniejszego polskiego autora piosenki literackiej, zmarłego w 2004 roku. Będzie to wybór przekrojowy: od młodzieńczych pieśni po wiersze dojrzałego artysty; utwory z wielką historią w tle oraz intymne liryki; ballady o humorystycznym zabarwieniu, jak i literackie ekfrazy. Usłyszymy utwory powszechnie znane i te rzadziej wykonywane, ukazujące refleksyjny charakter poezji Kaczmarskiego. Ich wspólnym mianownikiem jest jednostka ludzka i jej ponadczasowe próby mierzenia się z Losem.

Wykona je Przemysław Grudziński - gitarzysta, wokalista i pasjonat twórczości Jacka Kaczmarskiego. Wielokrotnie nagradzany i wyróżniany na konkursach i przeglądach piosenki poetyckiej, m.in. laureat II miejsca w ogólnopolskim konkursie twórczości Jacka Kaczmarskiego "Źródło wciąż bije" 2023 w Bydgoszczy.
Interpretacje Przemysława Grudzińskiego to spójne i przemyślane koncepcje; wolne od biernego naśladownictwa przy jednoczesnym zachowaniu pierwotnego charakteru wykonywanych kompozycji. Jego występy to osobista opowieść o fascynacji twórczością Poety; wykonania pełne pasji, wzbogacone interesującymi zapowiedziami utworów.





























4 komentarze:

  1. Bardzo lubię "Wigilię na Syberii" w wykonaniu Jacka Kaczmarskiego. Ma w sobie to coś. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny wieczór miałaś Basiu:)
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Jacka Kaczmarskiego, mam wszystkie jego płyty. Już w dzieciństwie zasłuchiwałam się w kasetach z drugiego obiegu.
    Uściski - Małgosia X

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też bardzo lubię piosenki Jacka Kaczmarskiego. To musiał być fantastyczny wieczór.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń