środa, 17 kwietnia 2019

17 kwietnia Światowy Dzień Kostki Rubika

.Światowy Dzień Kostki Rubika obchodzony jest 17 kwietnia. Erno Rubik - wynalazca kostki Rubika był profesorem architektury Budapeszteńskiej Akademii Sztuki Użytkowej. W 1974 roku wymyślił kostkę po to, aby pomóc studentom w zrozumieniu przestrzeni. Choć ta zabawka ma już ponad 40 lat, wciąż przyciąga do siebie tłumy chcących się z nią zmierzyć. Co roku na świecie sprzedaje się ponad 350 tysięcy egzemplarzy tej zabawki. Pamiętam jak sie w Polsce pokazała i  jaki bum był . Wszyscy ją układali

Wynalazł ją węgierski profesor Erno Rubik w 1974 roku. Kostkę trzeba ułożyć w taki sposób, aby kwadraty na każdej ścianie miały jeden kolor. Liczba możliwych kombinacji ułożeń kostki 3×3 wynosi ponad 43 tryliony! Brzmi skomplikowanie?! Twórca kursu układania kostki Rubika twierdzi, że po jego skończeniu ułożycie każdy z tych wariantów. Podkreśla też, że nie jest to zabawa tylko dla wybrańców i nie są potrzebne do tego absolutnie żadne specjalne umiejętności. Aby układać kostkę Rubika, nie potrzeba także znać jakichś magicznych sztuczek, bo wszystko opiera się na pewnych algorytmach, gotowych schematach ruchów. Przyda się też trochę wyobraźni i cierpliwości.
Warto wiedzieć, że nie ma jednej uniwersalnej metody układania kostki Rubika, a sposobów na poradzenie sobie z kolorowym sześcianem jest co najmniej kilka. Jedne pozwalają układać w czasie poniżej 10 sekund, inne pozwalają … po prostu układać.
Kurs znajdziecie na stronie www.kostkarubika.info.


10 komentarzy:

  1. Uwielbiałam układać kostkę Rubika.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kostka Rubika to największa pasja mojego starszego syna. Od dwóch lat bierze regularnie udział w zawodach :)). Fajnie Basiu, że o tym dniu przypomniałaś:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie potrafię jej ułożyć🙄Podziwiam tych którzy układają😉Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Woow, nawet nie wiedziałam że jest taki dzień. Kiedyś miałam kostkę Rubika ale ją rozebrałam bo nie umiałam jej złozyć hahaha

    OdpowiedzUsuń
  5. W dzieciństwie próbowałam układać, a potem już nic :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przypomniał mi się mój kolega był mistrzem w układaniu kostki Rubika;) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś układałam, ale dzisiaj już nie pamiętam i mi nie wychodzi :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Układam kostkę własnym sposobem, oczywiście nie na czas.Kiedyś nauczyłam układać nawet grupkę moich uczniów.Układanie jej uspokaja mnie.
    Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie udało mi się jej ułożyć:(

    OdpowiedzUsuń
  10. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń