wtorek, 20 października 2020

Fioletowa karteczka

  Oto karteczka na zabawę u Ani .Niestety nie wszystkie wytyczne na niej są .Myślałam że w tym miesiącu wcale nie zrobię. Nie miałam żadnej grafiki  wrzosów a nic nie mogłam wydrukować bo zepsutą mam drukarkę. Narysować też jakoś nie szło mi choć niby proste kwiatki .Mimo ze przydasi mam sporo to koloru filetowego bardzo mało . Jednak udało mi się jakąś karteczkę zrobić ale bez wrzosu . Co do wrzosu to lubię tą skromną roślinkę pamiętacie książkę Wrzos Mari Rodziewiczównej.       Wspaniały romans. Oglądamy Warszawę okresu międzywojnia. Piękny Andrzej Sanicki, uwikłany w gorący romans z rozwódką, musi wypełnić ostatnią wolę matki i ożenić się. Wybór jego ojca pada na Kasię Szpanowską, cichą, spokojną, pracowitą pannę z prowincji, która godzi się na to małżeństwo z rozsądku, by uszczęśliwić rodzinę a jednocześnie dochować wiary zaginionemu narzeczonemu. Czy taki związek może przetrwać na wielkomiejskim targowisku próżności? Czy wrzos może zakwitnąć na bruku? Rodziewiczówna znakomicie odmalowuje barwną galerię wielkoświatowych birbantów, kobiet fatalnych, panien na wydaniu, poczciwych i mniej poczciwych plotkarek oraz cynicznych oszustów. A także dwa nieprzenikające się światy : bogatych elegantów oraz biedoty, która nie ma najmniejszych szans, by wyrwać się ze swych nor. "


Książkę czytałam I oczywiście film w starym kinie tez oglądałam Historia małżeństwa z rozsądku Andrzeja i Kazi. Andrzej pod naciskiem ojca, który grozi odcięciem go od pieniędzy godzi się poślubić Kazię. Z kolei Kazia zakochana jest w Stachu, jednak ten, zesłany na Sybir, najprawdopodobniej już nie żyje, zaś w domu Kazia musi znosić upokorzenia ze strony macochy. Andrzej proponuje Kazi układ, rodzaj małżeństwa na pokaz, gdzie każde będzie mogło robić co chce byle nie publicznie (sam Andrzej ma romans z Celiną, którego nie chce zakończyć). Z czasem Sanicki zakochuje się w swojej pięknej, skromnej i pracowitej żonie. Gdy on prowadzi hulaszczy tryb życia, Kazia pomaga biednym, wtedy też do jej życia powraca jej dawny ukochany (Stach). Ten nie wybacza jej zdrady. Dbając o innych ludzi i nie dbając o swoje zdrowie Kazia zaczyna chorować. Zaraża się tyfusem, po długiej walce z chorobą umiera. Andrzej przychodzi na pogrzeb i widzi tłumy ludzi, którym pomagała jego żona. Przychodzi na pogrzeb z bukietem wrzosu.

  



5 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się Twoja karteczka w fioletach, Basiu. "Wrzos" czytałam i oglądałam - wzruszająca historia.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowna karteczka, Basiulku. A po książkę z chęcią sięgnę.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajną karteczkę przygotowałaś :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Basiu mimo braku wrzosów i fioletowych papierków karteczka powstała, fajna. Doceniam bardzo że zmierzyłaś się z zabawą i wyzwaniem.
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za udział w zabawie

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładna fioletowa kartka :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń