wtorek, 8 lutego 2022

Moja parafia






























ja z mamą 

szkoła 






























 Witajcie . Pokazałam wam juz zdjęcia mojej  najbliższej okolicy i mój blok.. Dziś okolica z innej strony czyli trochę o mojej parafii .      Bardzo blisko ją mam .Mijamy   sklep szkole i budynek w którym szwagier ma swoje biuro i zegarmistrz jest ten o którym pisałam. Przechodzimy przez ulice i jest mój kościół. Teraz ulica rozwalona bo robią tam tramwaj   Do Olsztyna przeprowadziłyśmy się 1976 roku i przez parę lat niemieliśmy blisko do kościoła . Dopiero w 1981 rozpoczęła się budowa naszego kościoła . Parafia pw. Chrystusa Odkupiciela Człowieka

Po długoletnich staraniach i modlitwach wiernych, w sierpniu 1980 roku ówczesne władze państwowe wydały zezwolenie na utworzenie w Olsztynie nowej parafii. 1 lutego 1981 roku ksiądz biskup warmiński, późniejszy Prymas Polski, kardynał Józef Glemp, na placu wyznaczonym pod przyszły kościół, poświęcił krzyż i odprawił pierwszą Mszę św. Przez kilka lat  wierni uczestniczyli w życiu religijnym powstającej parafii, które skupiało się w drewnianym baraku, zwanym przez mieszkańców dzielnicy „Betlejką”.

W międzyczasie trwały prace budowlane, komplikowane przez fakt trudności na rynku materiałów budowlanych. W roku 1985 miejski nadzór budowlany wydał zgodę na użytkowanie budynku parafialnego i dolnej części kościoła. Kościół zaprojektował architekt Zbigniew Pochwała. Piętnaście lat później, 17 września 2000 roku odbyła się konsekracja nowej, górnej części świątyni. W uroczystościach, którym przewodniczył Prymas Polski kardynał Józef Glemp wziął udział nuncjusz papieski arcybiskup Józef Kowalczyk. Obecni byli liczni biskupi z Konferencji Episkopatu Polski.

Przed kościołem stoi posąg Chrystusa Króla Wszechświata. W pobliżu budynku parafialnego, w trzecią rocznicę śmierci Papieża Jana Pawła II, został odsłonięty pierwszy w Olsztynie pomnik - popiersie Ojca Świętego. Inicjatorem jego budowy był ks. prałat Andrzej Pluta - proboszcz Parafii.

Kościół przeżywał również dramatyczne wydarzenia. Takim był pożar w styczniu 2004 roku na skutek awarii przewodu kominowego. Mimo że ogień gasiło stu strażaków, a liczni wierni starali się uratować elementy wyposażenia wnętrza, straty były znaczne - spłonęła część połaci dachowej. Jednak dzięki ofiarnej pomocy parafian dach został szybko wyremontowany.

Dzięki życzliwości ks. proboszcza Andrzeja Pluty w budynkach parafialnych znalazł miejsce Katolicki Zespół Edukacyjny Świętej Rodziny, w skład którego wchodzą szkoła podstawowa i gimnazjum.

Grupy parafialne działające na terenie parafii

  • chór parafialny   moja siostra należy zdjęcie chóru ona pierwsza z lewej 
  • Domowy Kościół Ruchu "Światło-Życie"
  • duszpasterstwo AA
  • liturgiczna służba ołtarza
  • Droga Neoketachumenalna
  • Oaza Dzieci Bożych    siostra była animatorka a kilka lat sama należała do oazy  ja tylko rok
  • Odnowa w Duchu Świętym
  • parafialny zespół Caritas
  • Ruch Rodzin Nazaretańskich
  • schola dziecięca
  • schola młodzieżowa
  • Sodalicja Mariańskia
  • Szkoła Nowej Ewangelizacji "Uczniowie z Emaus"
  • Wspólnota Krwi Chrystusa
  • Wspólnota Najświętszego Sakramentu i Niepokalanej
  • Wspólnota Najświętszego Sakramentu i Niepokalanej
    • Żywy Różaniec     
    • Oraz szkoła podstawowa    do której chodziła moja siostrzenica  i przedszkole 

    •  http://encyklopedia.warmia.mazury.pl/index.php/Katolicki_Zesp%C3%B3%C5%82_Edukacyjny_im._%C5%9Awi%C4%99tej_Rodziny_w_Olsztynie
  • Skoro jest dolny i górny kościół to mszy jest spor można sobie wybraćMy najczęściej   chodzimy na 11 ,30 


4 komentarze:

  1. Bardzo fajny Kościółek. U nas też jest wiele grup parafialnych, ale chór u Was prężnie działa. Jak będę w pobliżu zajrzę 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że dużo się dzieje w Waszej parafii, Basiu. Piękny kościół.
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe wnętrze, Basieńko. I widzę, że w Waszym kościele dużo się dzieje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładny kościół :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń