sobota, 13 kwietnia 2024

 Witajcie . Dziś byłam na spotkaniu Duszpasterstwa Niewidomych . Spotykamy się przy kościele Najświętszego Serca Pana Jezusa . Kiedyś baaaaardzo dawno termu była to moja parafia . Potem przy parafii powstały rożne budynki między innymi liceum Katolickie i tam chodziła moja siostrzenica. Nasze pierwsze rekolekcje osób głuchoniewidomych też tam się odbywały .No a teraz W centrum Duszpasterskim mamy spotkania duszpasterstwa Niewidomych . Tak wiec trochę rzeczy łączy mnie z tym miejscem. Kiedyś  już je trochę obfacałam . Dziś też robiłam fotki bo szukałam pewniej figury .

Rzeźba Chrystusa Zbawiciela Świata przy kościele Najświętszego Serca Pana JezusaPochodząca z 1737 roku barokowa rzeźba z piaskowca przedstawia Chrystusa jako Zbawiciela Świata (Salvador Mundi). Figura ustawiona jest na wysokim postumencie, ozdobionym napisem: "DOMINE. Qui salvas et nostri Salvator Miserere". Do początku lat 50. XX wieku rzeźba znajdowała się na terenie nieczynnego cmentarza cholerycznego, położonego przy dawnym trakcie do Dobrego Miasta  (skrzyżowanie ulic 1 Maja i B. Linki). W tym okresie uległa poważnemu uszkodzeniu. Przed całkowitym zniszczeniem rzeźbę ocalił ówczesny wojewódzki konserwator zabytków, Zbigniew Rewski. Rzeźba została przeniesiona i do dziś znajduje się na terenie przy kościele Najświętszego Serca Pana Jezusa.  Konserwację rzeźby przeprowadzono w latach 2003-2004.https://zabytki.olsztyn.eu/rzezby-pomniki-tablice-i-kamienie-pamiatkowe/rzezby/rzezba-chrystusa-zbawiciela-swiata-kosciol-pw-nspj.html

Niestety nie znalazłam jej.  Nie wszędzie jest swobodny dostęp trudno . Zdjęcie więc z netu a najpierw  moje zdjęcia 















3 komentarze:

  1. Super zdjęcia Basiu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny kościół. Cieszę się, że macie takie ciekawe duszpasterstwo, do którego możesz przynależeć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna fotorelacja, Basiu.
    Pozdrawiam - Małgosia X

    OdpowiedzUsuń