środa, 4 października 2017

światowy dzień zwierząt 4 Października

 Witajcie . Dziś jest  światowy dzień zwierząt . W moim życiu  było ich troszkę. Były cztery psy , dwa koty. Ale nie wszystkie na raz . Raz było ze kot i pies byli razem i jakoś dobrze ze sobą żyli Siostra w dzieciństwie miała rybki .Mieliśmy też myszkę. Zdechła 13 grudnia 1981.tak się wystraszyła stanu wojennego he he  Ja  jak byłam starsza to miałam świnkę morską a potem siostrzeniec oddał mi swojego   żółwia .Ostatnim zwierzątkiem był pies ale to było 9 lat temu Światowy Dzień Zwierząt (ang. World Animal Day) – święto obchodzone corocznie 4 października w dzień wspominania w Kościele powszechnym św. Franciszka z Asyżu, patrona zwierząt, ekologów i ekologii.Św. Franciszek w stosunku do człowieka i przyrody wyrzekł się chęci dominacji oraz wyznawał ideę braterstwa wszystkich stworzeń. Głosił, że wszyscy mieszkańcy Ziemi są braćmi, bez względu na charakter, poglądy, narodowość, stan majątkowy i każdy, kto prosi o pomoc, wróg czy przyjaciel powinien być wysłuchany i przyjęty.
Światowy Dzień Zwierząt został ustanowiony w 1931 roku na konwencji ekologicznej we Florencji i rozpoczyna Światowy Tydzień Zwierząt (World Animal Week) trwający do 10 października
Obchody Dnia mają na celu zmienić zachowanie ludzi w stosunku do zwierząt i uświadomienie im, że zwierzę to istota żywa, a nie rzecz i ma swoje prawa. Obchody celebrują organizacje ekologiczne i działające na rzecz ochrony zwierząt



8 komentarzy:

  1. Fajowe święto :) Dobrze, że moje sierściuchy nic o tym nie wiedzą - haha :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kocham zwierzęta. Moi pupile cały rok są traktowani jakby mieli święto.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja miałam kiedyś kota. Lubię zwierzęta.
    Buziaczki, Basiu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Basiu! Ja tez miałam kiedyś kilka piesków, Bo bardzo lubię pieski, Rybki też dawno temu mieliśmy. Ale myszki w życiu bym nie chciała - Pozdrawiam Cię Gorąco

    OdpowiedzUsuń
  5. św. Franciszek to wyjątkowy święty.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja mam jednego czworonoga w domu i go uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No tak, jaki ktoś jest dla zwierząt taki sam i dla ludzi. Też zawsze miałam koty, psy, rybki, myszki, szczury, chomiki. Teraz mam jednego kota,ale wydaje mi się, że mu smutno samemu. Mi w sumie też :-))

    OdpowiedzUsuń
  8. I u mnie trochę zwierzaków było - chomiki, myszki, szczur, żółw, trzy psy, kot przez dwie noce.

    OdpowiedzUsuń