poniedziałek, 16 kwietnia 2018

16 Kwietnia dzień włókniarza

Dzień Włókniarza - 16 kwietnia

Dzień Włókniarza obchodzimy 16 kwietnia. Zawód stary i obecnie prawie zapomniany, jednak w niektórych regionach kraju dzień ten świętuje się poprzez organizowanie różnego rodzaju imprez i festynów, pokazów najnowocześniejszych maszyn włókienniczych, konferencji naukowych mających na celu ukazanie istoty przemysłu włókienniczego.Przemysł włókienniczy (inaczej przemysł tekstylny) – gałąź przemysłu lekkiego zajmująca się przetwórstwem surowców na włókna, tkaniny, dzianiny itp., obejmuje między innymi, przędzalnictwo, tkactwo, dziewiarstwo oraz w przypadku przetwórstwa włókien łykowych – roszarnictw

Witajcie Dzisiaj jest moje święto  bo pracowałam     kiedyś w   przemyśle włókienniczym  . Mój zawód wyuczony to dziewiarz maszynowy . Przez kilka lat pracowałam w tym zawodzie . Pracowałam na takich oto maszynach .Maszyny były automatyczne i same robiły . Ja tylko pilnowałam , nawlekałam ,wyłączałam . Ale jak był wzór  bardzie skomplikowany lub z kilku kolorów to się na stojąco  lub siedząco  ręcznie przesuwało mechanizm






4 komentarze:

  1. Fajne maszyny :)
    To wszystkiego najlepszego z okazji Twojego święta !
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Basieńko, w takim razie wszystkiego najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  3. Każda okazja do świętowania dobra, wszystkiego najlepszego Basiu.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najserdeczniejsze życzenia!
    Maszyny dziewiarskie budzą wspomnienia, bo miałam kidyś w domu jedno i dwupłytową, a ile sweterków na nich wydziergałam :) Aż żal, że już ich nie mam :(
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń