poniedziałek, 26 lutego 2018

Kolega szachista Marcin

Witajcie . Niedawno opisałam jak to miło czas spędziłam na sportowo grając w tenisa dla niewidomych . Tak sobie  myślałam przypominałam o znajomych którzy mają sportowe i inne pasje . Kiedyś na naszych spotkaniach klubowych bywał kolega Marcin . On bardzo słabo widział i słyszał a pasje do życia miał wielką.Był świetnym szachistą . Medale zdobywał . Uwielbiał też wycieczki kajakowe . Co do szach to kiedyś na spotkaniu klubowym uczył pokazywał jak grać . Znalazłam  notkę o nim  z przed kilku lat .Pisze wam bo już o kilku ciekawszych osobach głuchoniewidomym już pisałam . Chce wam trochę przybliżyć moje środowisko
10.06.2009o nim
Autor: Magdalena Gajda, Fot.: arch. Marcina Chojnowskiego
"Szachy to nie tylko gra, ale też możliwość poznania własnych słabości i uporania się z nimi."
Urodził się w 1978 r. w Ostrołęce. Miał 4 lata, kiedy jego wzrok zaczął słabnąć. Do IV klasy szkoły podstawowej uczył się w rodzinnym mieście, potem przeniósł się do szkoły dla osób słabowidzących w Warszawie. Kiedy kończył VII klasę, wykryto też u niego niedosłuch. Od 6 lat ma wszczepiony implant ślimakowy. Obecnie jest studentem wydziału socjologii Akademii Humanistycznej w Pułtusku i jednym z najlepszych szachistów wśród osób niewidomych. 

Szachy zafascynowały go, gdy miał 12 lat. Najpierw grał w Stowarzyszeniu Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki Niewidomych i Słabowidzących CROSS, a od 2007 r. związany jest z Towarzystwem Pomocy Głuchoniewidomym. Bierze udział w wielu zawodach krajowych i międzynarodowych. Jako instruktor szachowy dzieli się swoją wiedzą i umiejętnościami z młodszym pokoleniem. Udowadnia tym samym, że nawet z tak złożoną niepełnosprawnością, jak jego, można prowadzić aktywne, samodzielne życie.
OSTATNIE OSIĄGNIĘCIA - w 2008 r. wziął udział w XIII Olimpiadzie Szachowej Niewidomych i Słabowidzących IBCA w Grecji i wraz z drużyną wywalczył 4. miejsce; na Mistrzostwach Świata Głuchoniewidomych w Szwajcarii zdobył Wicemistrzostwo Świata. Uzyskał też 5. miejsce podczas Mistrzostw Polski Niewidomych.http://www.szachypolskie.pl/marcin-chojnowski/


http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/45121

5 komentarzy:

  1. Och, od razu przypomniały mi się czasy, kiedy sama grywałam w szachy. Gratulacje dla Twojego niezwykłego kolegi

    OdpowiedzUsuń
  2. Ze mnie szachista marny, więc tym bardziej podziwiam Marcina.
    Serdeczności posyłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Basiu! Gratuluję Marcinowi, Ja w ogóle nie umiem grać w szachy, Masz Fajnych kolegów - Pozdrawiam Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne, że macie takie pasje sportowe. Ja w szachy nie potrafię grać, podziwiam za to innych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję takich super osiągnięć i oczywiście samej pasji grania w szachy. Ja niestety znam tylko podstawy :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń