niedziela, 1 lutego 2015

Galindia

Witajcie .mój blog  jest o wszystkim tak wiec znowu pokażę wam gdzie kiedyś byłam co zwiedzałam . Ech teraz już nie  mam tyle siły i tylko wspomnienia i zdjęcia mi zostały .
Galindia obejmuje półwysep w Puszczy Piskiej (20 ha) u ujścia Krutyni do jeziora Bełdany. Jest to rodzaj ośrodka turystycznego, którego koncepcja nawiązuje do tradycji plemienia Galindów zamieszkujących od V wieku p.n.e. do XII wieku obszar Wiekich Jezior Mazurskich. Ośrodek składa się nie tylko z hotelu, restauracji i pensjonatu, ale również nietypowych budowli jak: pieczary, termy, lochy demonów, studnie głodowe, uroczyska leśne, rytualny krąg kamienny czy skansen i labirynt Galindów. Okolice Iznoty już od V wieku p.n.e. do XIII wieku zamieszkiwały plemiona Galindów. Informacje o tych ludach żyjących na obszarze Wielkich Jezior Mazurskich przekazał m.in. Tacyt, Ptolemeusz. Galindowie żyli w przyjaźni z naturą tworząc model demokracji opartej o wspólny język oraz tradycje obyczajowe i religijne. Nie tworzyli żadnych struktur politycznych. Wspólnoty sąsiedzkie tworzyły Lauks zasiedlony przez kilka rodzin. O wszystkich ważniejszych sprawach decydowały wiece (wayda) - prowadzone przez Wajdelotę. Przez Galindię biegł SZLAK BURSZTYNOWY, którym przewożono na południe i zachód niezwykle cenny bursztyn









6 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe miejsce :) Podoba mi się oryginalny wystrój wnętrz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe miejsce. Szkoda, że ode mnie daleko, ale może kiedyś odwiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne i ciekawe miejsce. Zainteresowałaś mnie nim Basiu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne i klimatyczne miejsce; a te wielkie głowy u wejścia- super. :))) Też uwielbiałam wszelkie wycieczki krajoznawcze, dziś pozostała mi dwutygodniowa pielgrzymka na Jasną Górę :))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Byliśmy tam chociaż na Mazury mamy niezły kawał drogi (z Leszna, Wielkopolska). Ale warto było jechać. Niesamowite miejsce. A w parku dzikich zwierząt w Kadzidłowie byłaś?
    http://miejsca-godne-polecenia.bloog.pl/id,328141060,title,Torun-Grunwald-Mazury,index.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe miejsce, nie słyszałam o nim.

    OdpowiedzUsuń