środa, 18 lutego 2015

Nauka języka migowego

Witajcie . W TPG czyli  w Towarzystwie Pomocy Głuchoniewidomym do którego nalezę  są różne projekty . Nasz klub tez je realizuje .Były różne  spotkanie grupowe o których pisałam Między innymi  : kosmetyczne, kulinarne ,ruchowe ,psychologiczne.Były też spotkania  ekonomicze , komputerowe ,prawno obywatelskie i zajęcia ruchowe.Dużo spotkań było. Spotykaliśmy się kilka razy w tygodniu  Oprócz spotkań grupowych są zajęcia indywidualne . Każdy ma inne jakie potrzebuje i jakich mamy specjalistów .Ja indywidualne od jakiegoś czasu to mam kulinarne . Nie umiem gotować wcale   więc trochę mnie uczy.Teraz zaczęłam indywidualna naukę języka migowego . Mamy ileś tam godzin i teraz powtarzam przypominam sobie alfabet.By nie brać słów z kosmosu migamy zdania z takiej oto mojej  książki .Raz ja migam a Karolinka patrzy czy dobrze układam palce . Potem ona miga aja odczytuję co zamigała. Jak jest długi wyraz to bywa ze  w połowie już zapomniałam jakie litery były na początku .Jak przećwiczymy alfabet będę uczyć się migać słowa znakami .
o

m

11 komentarzy:

  1. Fajne zajęcia macie :) A język migowy, to chyba jest bardzo trudny. Nie wiem czy bym mogła tak szybko machać rękami i jeszcze dobrze pokazywać wszystkie znaki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Fajnie, że są takie zajęcia. Ja mam ukończony kurs języka migowego dla pracowników służb socjalnych, ale niestety go nie wykorzystuję. Tylko czasem oglądam programy z tłumaczem, żeby całkiem nie wyjść z wprawy :D Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam parę osób, które nie muszą, a znają język migowy i się nim posługują, gdy zachodzi taka potrzeba. Podziwiam ich i gratuluję Tobie odwagi, podjęcia się jego nauki. Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna sprawa znać taki język migowy, powodzenia w nauce CI życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też umiałam migowy, ale tylko alfabet. Z narzeczonym (wtedy chłopakiem) dużo rozmawialiśmy migowo jak nie mogłam wychodzić z domu... Oj długo i dużo się rozmawiało :D

    OdpowiedzUsuń
  6. fajna sprawa, więc życzę Ci powodzenia w nauce

    OdpowiedzUsuń
  7. Basiu, to życzę powodzenia w miganiu :) A i Ty czasami pomigaj do nas :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Basiu, jestes bardzo zajęta osobą :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakiś czas temu u mnie w pracy był organizowany kurs języka migowego i jakimś dziwnym trafem nie załapał się na niego nikt, kto tak jak ja na pierwszej linii frontu, czyli w bezpośrednim kontakcie z ludźmi, pracuje.

    OdpowiedzUsuń