niedziela, 29 września 2019

Dzień Kawy 29 września

Witajcie Dziś jest dzień kawy . Kto z was pije kawę??? Ja nie jestem smakoszem kawy .kilka razy w tylko ją piłam Napój z kawowca nazywany KAWĄ zaliczany jest do najpopularniejszych używek na świecie, będący głównym źródłem kofeiny dla człowieka. Kawa posiada właściwości pobudzające i orzeźwiające, przyśpieszając dodatkowo przemianę materii i poprawiając koncentrację.
  
Przez to, że istnieje wiele gatunków kaw i ich mieszanek, które uprawiane są w różnych miejscach na Ziemi, jak również wiele sposobów palenia ziaren i przyrządzania naparu, każda kawa posiada inny smak. W celu znalezienia mieszanki ziaren idealnej dla naszego podniebienia, warto poświęcić część swojego wolnego czasu i pobawić się w testera kaw - wybierając tę najlepszą dla siebie. Należy jednak pamiętać, że nadmierne spożywanie tego napoju może okazać się niekorzystne dla naszego zdrowia i doprowadzić do nadpobudliwości, zaburzeń pracy serca i przewodu pokarmowego..https://www.fakt.pl/kobieta/zdrowie-i-fitness/12-ciekawostek-na-temat-kawy-z-okazji-dnia-kawy/dg7qr8x#slajd-1
https://kawa.pl/artykuly/100-ciekawostek-o-kawie-ktore-musicie-znac/
https://www.styl.pl/diety/news-fakty-i-mity-o-kawie,nId,2456372 



10 komentarzy:

  1. Bez kawy nie zaczynam dnia... i nie kończę:))) W środku dnia też ją piję.
    Kocham ten napój:)
    P.S. W Lublinie dziś kawa gratis w wielu kawiarniach:)))
    Uściski Basiu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu, czarna, mocna, bez dodatków, najlepiej o świcie:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety z tych niepijących kawy, poza tradycyjną zbożową inką, a i nią piję z umiarem. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. ja piję kawę ale z umiarkowaniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja z grupy osób nie pijących kawę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie pije kawy, chyba że cappuccino do niej zaliczymy, bo tylko na nie od czasu do czasu sobie pozwolę :) Ale za to uwielbiam zapach kawy i jej smak w czekoladach czy ciastach, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio sobie pozwalam na małą kawkę, ale smakoszem nie jestem i bez kawy mogę żyć :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham kawę , dzień bez kawy to dzień stracony;) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja kawy nie pijam prawie wcale, mogłaby dla mnie nie istnieć.

    OdpowiedzUsuń
  10. Basiu nawet nie widziałam, że to taki dzień jest. Nie świętuję, bo kawy nie pijam :D

    OdpowiedzUsuń