środa, 25 listopada 2020

25 listopada światowy Dzień pluszowego misia

 Światowy Dzień Pluszowego Misia obchodzony jest 25 listopada. To nie jest przypadkowa data, bo właśnie tego dnia przypada rocznica powstania tej maskotki. Samo święto nie ma jednak długiej tradycji, obchodzimy je dopiero od 2002 roku, kiedy to pluszowy miś świętował swoje setne urodziny Mało kto wie, że pluszowy miś to zabawka symbol z niezwykłą historią. Wszystko zaczęło się od prezydenta Stanów Zjednoczonych – Teodora Roosvelta, który w 1902 roku wybrał się z przyjaciółmi na polowanie. Podczas wyprawy postrzelono małego niedźwiadka. Prezydent nakazał jego uwolnienie, a całą historię zilustrowano komiksem w waszyngtońskiej prasie.

Jednym z czytelników gazety był pewien producent zabawek, który zainspirował się tym wydarzeniem i stworzył nową zabawkę dla dzieci, właśnie w formie pluszowego misia. Nazwał go Teddy Bear, co było oczywistym nawiązaniem do imienia prezydenta USA.

Uwielbiam miśki misiaczki ,misiunie . Na pierwszym zdjęciu tyle miałam niedawno .Część powędrowala do wymianek . teraz mam tyle słodziaków 




8 komentarzy:

  1. Ja też mam takiego jednego misiaczka, który siedzi na kanapie i obserwuje otoczenie.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. To piękny dzień - Święto Pluszowego Misia.
    Masz śliczne Misiaczki.:)
    Na moim blogu dzisiaj też misiowe wspomnienia. Jeśli masz ochotę - zapraszam.:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam kilka misiów w domu, jak nie kochac tych maskotek? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba każdy lubi pluszowe misiaczki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie fajne pluszaczki:) Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  6. O, widzę, że dzień misia świętujemy wspólnie:-)
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bo pluszaki fajne są ! Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń