środa, 31 maja 2017

Dzień bez papierosa

Witajcie       Ja mam    codziennie   dzień bez papierosa    bo nie paliłam , nie palę i nie zamierzam palić . Niestety    kiedyś    nie miałam  dnia bez dymu papierosowego. Mój     dziadek  i tata dużo palili papierosów . W domu było ciągle czuć papierosami wszystko było nimi przesiąknięte  Siostra w szkole  była posadzone ze pali papierosy tak  wszystko bylo nimi przesiąkniete  .Dzień bez Papierosa (ang. World No Tobacco Day) – zainicjowane przez Światową Organizację Zdrowia święto obchodzone 31 maja, mające na celu zwrócenie uwagi na szkodliwość palenia tytoniu.

C
Fakty dotyczące używania tytoniu:
• Około 6 milionów osób każdego roku umiera na skutek używania tytoniu.
• Przy obecnym poziomie używania tytoniu do 2030 r. liczba ta wzrośnie do ponad 8 milionów rocznie.
• Stosowanie tytoniu stanowi zagrożenie dla każdej osoby, niezależnie od płci, wieku, rasy, pochodzenia kulturowego czy poziomu wykształcenia. Wiąże się z cierpieniem, chorobą i śmiercią, zubożeniem rodzin i gospodarek narodowych.
• Wydatki związane z konsekwencjami używania tytoniu znacznie obciążają gospodarkę narodową poprzez zwiększone koszty opieki zdrowotnej i zmniejszenie produktywności osób palących czy chorujących na choroby odtytoniowe.
• Palenie pogarsza nierówności zdrowotne i pogłębia ubóstwo, ponieważ najubożsi mniej środków przeznaczają na żywność, edukację i opiekę zdrowotną.
• Około 80% przedwczesnych zgonów spowodowanych tytoniem występuje w krajach o niskim lub średnim dochodzie.
• Uprawa tytoniu wymaga dużych ilości pestycydów i nawozów, które mogą być toksyczne i zanieczyszczające dostawy wody.
• Każdego roku uprawy tytoniu wykorzystują 4,3 miliona hektarów ziemi, co powoduje globalne wylesienie między 2% a 4%.
• Produkcja tytoniu wytwarza również ponad 2 miliony ton odpadów stałych.

A  oto zdjęcie z wczorajszego mini spacerku po lesie


5 komentarzy:

  1. Ja też świętuję ten dzień codziennie.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tak samo mam to święto codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Basiu! I ja również mam Dzień bez papierosa codziennie, Zdjęcie piękne w tej zieleni - Pozdrawiam Cię Gorąco

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też nie palę, więc święto mam na co dzień :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, fuj, jak ja nie znoszę papierosów, a zwłaszcza ich niedopałków - odrzuca mnie na ich widok, nawet jeśli to tylko jest fotka, tak jak u Ciebie w tym wpisie, ale niestety - od urodzenia jestem bierną palaczką i pewnie jeszcze długo nią będę.

    OdpowiedzUsuń