sobota, 13 lipca 2019

Dzień frytek 13 lipca

 Dzień Frytek  13 lipca ()Lubicie frytki mniam mniam uwielbiam  ale oczywiście jem je mało bo dużo kalorii i niezdrowe

.
  Ten belgijski „wynalazek” ma swoich zwolenników na całym świecie. Szkoda tylko że zawierają dużo tłuszczu i są bardzo kaloryczne. Ale kto by się dzisiaj tym przejmował?https://samequizy.pl/ciekawostki-1-o-frytkach/
https://www.wiatrak.nl/14779/pochodzenie-frytek 
Podsmażane ziemniaczki
W 1853 roku Amerykanin indiańskiego pochodzenia, George Crum był szefem kuchni klubu "Moon Lake" w Saratoga Springs. Pewnego wieczoru, kiedy to Indianin przygotowywał jedną ze swoich potraw i pokroił ziemniaki w grube plasterki, a następnie silnie podsmażył, jakiś niezadowolony gość lokalu oddał mu danie z reklamacją stwierdzając, że ziemniaki są pokrojone w zbyt grube plastry. Kucharz pokroił więc cieniej i podsmażył następną porcję, ale i tym razem potrawa wróciła. Rozwścieczony Indianin kolejną porcję pokroił tak cienko, jak tylko potrafił i przysmażył tak silnie, że stały się zupełnie kruche. Podał je kapryśnemu gościowi. Ziemniaki od razu zachwyciły wszystkich. Przez wiele lat nazywano je frytkami Saratoga. Były krojone ręcznie. W latach 20. obecnego stulecia, po wynalezieniu maszyny do obierania ziemniaków, frytki stały się najczęściej sprzedawaną potrawą barową w Ameryce.

7 komentarzy:

  1. Oj tak frytki są dobre, ale ja również uważam ze spożywaniem ich :)) Nie znałam ich historii więc dziękuję Basiu! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię - mniam!
    Fajną maja historię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko, i pomyśleć, że nie przepadam za frytkami...

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja właśnie jadłam dziś frytki:)
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też dzisiaj jadłem hihi! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam jeść frytki. Nie dziwię się, że zrobiono im specjalny dzień.

    OdpowiedzUsuń
  7. Też bardzo lubię frytki :) Pozdrawiam cieplutko "_

    OdpowiedzUsuń