czwartek, 12 marca 2020

Dzień Matematyki 12 marca

 Dzień Matematyki przypada na 12 marca (czwartek)
lubiłyście w szkole matematykę. Ja nawet lubiłam choć stopnie miałam przeciętne 





Dzień matematyki został stworzony po to, aby dać uczniom trochę odmiany w nauce matematyki. Udział w grach i zabawach matematycznych ma na celu pokazać inną stronę tej nauki. Matematyka może być przyjemna i dawać radość.


Święto zostało zapoczątkowane przez organizację “World Education Games” w 2007 roku. Od tego czasu było organizowane co roku w każdą pierwszą środę Marca. W pierwszych obchodach tego święta wzięło udział 286 tysięcy uczniów z 98 krajów świata. Światowy Dzień Matematyki z każdym rokiem rozrastał się - w 2012 roku wzięło w nim udział prawie 6 milionów uczniów z całego świata.


W Polsce pierwsze obchody Dnia Matematyki odbyły się 12 marca 2014 roku z inicjatywy Stowarzyszenia Doskonalenia i Rozwoju 4improve i wzięło w nich udział ponad 100 szkół z całej Polski. Organizatorzy zapraszają uczniów (i nie tylko) do konkursów, quizów i zagadek matematycznych. 


8 komentarzy:

  1. Matematyka to królowa nauk, uczy myślenia, nic dziwnego, że ma święto :-D Pozdrawiam serdecznie Basiu :-) Cieszę się, że do mnie wpadłaś :-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Z matematyki byłam zawsze bardzo słabiutka:)
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochałam w szkole matematykę(a może to ona mnie lubiła). Dzisiaj Dzień Matematyki, a za dwa dni przypada Dzień Liczby Pi.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz, gdy jestem na medycynie i matematyki próżno szukać we wszelakich planach, to tęskno mi za nią... Pozdrawiam cieplutko! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiałam matematykę i do dziś lubię coś podliczać. I zawsze się chwaliłam że z matury miałam dwie piątki z matematyki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też zawsze lubiłam matematykę i dalej ją lubię, tylko trochę już pozapominałam :) Ale skoro jestem programistą, to bez logiki i matematyki ani rusz :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W tym roku zamknięto szkoły, więc i dzień poszedł w zapomnienie...jak wiadomo z matematyką spędziłam życie:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Basiu, już chciałam napisać, że tyle lat uczyłam matematyki a nie wiedziałam ,że był taki dzień. Czytając dalej Twój post dowiedziałam się,że gdy go ogłoszono ja byłam już na emeryturze. Dziękuję Ci Basiu za ten wpis Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń