piątek, 30 czerwca 2017

Wypad do domeczku

Witajcie . Ten tydzień tez mam  miły intensywny .W poniedziałek po południu pojechałam na kilka dni do naszego domeczku .Było sprzątanko, opalanko ,wieczorny spacerek. Mama w swoim mini ogródku się  bawi więc  ja by sienie nudzić czytam książki  . Przywiozłam sobie  grę dla jednej osoby .W domu to gram na komputerku w różne gry logiczne klocki kulki . Kiedyś jak jeszcze nie miałam komputerka to kupiłam sobie   taką grę samotnik . Teraz ja znalazłam i przywiozłam  w domeczku byłyśmy do środy wieczorku. Dziś po południu   znowu tam miałyśmy jedchać bo mama jutro chciała tam wyprawić  imieninki. Pogoda się zepsuła więc nie jedziemy
Celem Samotnika jest pozostawienie na planszy jak najmniejszej liczby pionków. Gra jest rozwiązana, jeśli pozostanie tylko jeden pionek (w wersji trudniejszej zakłada się, że ostatni pionek musi skończyć grę na środku). Pionkiem można poruszać wyłącznie przeskakując nad innym pionkiem przy czym można przeskoczyć tylko jeden pionek na raz. Pionki nie poruszają się po skosie. Pionek, nad którym przeskoczy się jest zdejmowany z planszy. Można grać zarówno na klasycznej, jak i na współczesnej planszy. Samotnik powstał prawdopodobnie w XVII wieku we Francji. Pierwsza znana rycina wykonana została w 1697 r. przez Claude'a-Auguste'a Bereya. Pierwotnie plansza składała się z 37 pól (w grze klasyczna wersja). Pierwsze wzmianki o wersji z 33 polami (współczesna wersja), obecnie bardziej popularnej, pojawiają się w 1779r. Gra ta cieszyła się swego czasu sporą popularnością, o czym może świadczyć fakt, że opublikawał o niej pracę nawet wybitny matematyk i filozof Wilhelm Leibniz .






9 komentarzy:

  1. Ale masz fajnie z tym domeczkiem :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładnie tam u Was w ogródku i domeczku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Basiu, nawet nie wiesz jak mi się marzy taki wypad za miasto! Też lubię gry logiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne chwile spędzacie w tym domeczka. I jakie ładne otoczenie!
    Bardzo lubię gry logiczne.
    Uściski, Basieńko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładny ten Wasz ogródeczek Basiu :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Basiu! Jak dobrze mieć taki Domeczek, Jest gdzie odpocząć, Bardzo Fajnie organizujesz sobie Czas tam spędzony - Pozdrawiam Cię Bardzo Gorąco

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy i piękny post Basiu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Gry logiczne i strategiczne to zdecydowanie nie moja bajka, więc tym bardziej podziwiam Cię za samotnika.

    OdpowiedzUsuń