piątek, 16 czerwca 2017

Bańki mydlane i jedzonko

Witajcie . Wczorajszy dzień też miałam udany . Niedaleko mnie  był festiwal baniek  mydlanych wiec po obiedzie zrobiłyśmy  sobie z mamą spacer i poszłyśmy . Myślałam ze to jakieś  profesjonalne pokazy będą  a to było że każdy mógł  kupić sobie sprzęt i puszczać bańki . Zdjęć jednak troszkę zrobiłam . Pogoda była ładna wiec spacerek przyjemny . W wczoraj był dzień wiatru 15 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Wiatru.W tym dniu WIATR ma swoje święto. Jako żywioł potrafi być zarówno naszym sprzymierzeńcem, jak i wrogiem. Czasem przybiera postać orzeźwiającej bryzy, czasem niszczycielskiego tornada.

W domku zabrałam  się za prace  i łuskałam  a potem siekałam orzechy włoskie . A co z  nich zrobiliśmy Mama   przekładając  przepisy ciągle na tą Sałatkę   trafiała     Mamy też dużo orzechów włoskich     bo przy klatce rośnie
Sałatka Waldorf pochodzi z Nowego Jorku, gdzie została wymyślona pod koniec XIX wieku w Hotelu Waldorf. Podstawowymi składniki są jabłka, seler, majonez oraz orzechy.
Autorstwo sałatki przypisuje się Oscarowi Tschirky, który był kierownikiem sali i wymyślił wiele z kojarzonych z Hotelem Waldorf potraw. W 1896 r. przepis na sałatkę znalazł się w jego książce kulinarnej. Oryginalna receptura nie zawierała jednak orzechów – zostały one dodane dopiero wraz z kolejnymi publikacjami przepisu.

Mam  usmażyła jeszcze  kalafior w cieście mniam .Oraz zmodyfikowane placki ziemniaczane. Zamiast tarkować surowe ziemniaki zmieliła je w maszynce razem z gotowanym mięsem z rosołu.Też było dobre .Takie  miedzy innymi pyszności mieliśmy na kolacje w miłym skromnym gronie .


















8 komentarzy:

  1. Kolejny mile spędzony dzień miałaś Basiu i jeszcze pyszności do podjedzenia mniam mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super te bańki. Same smakołyki, Basiu, pokazałaś.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne święto i to bańkowe i wiatru :)
    Pyszności z mamą przygotowałaś :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale bańki i ślinka cieknie na sam widok

    OdpowiedzUsuń
  5. Basiu! Zabawa z bańkami była świetna, A Jakie smakołyki, Sobie zrobiłyście z Mamą - Pozdrawiam Cię Cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam festiwal baniek mydlanych.Co do kulinari- apetycznie wszystko wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale pyszności nam zaserwowałaś. Festiwal baniek kiedyś miał być w naszym mieście, ale chyba nie doszedł do skutku.

    OdpowiedzUsuń